Kdaj je čas za menjavo (vaše) spletne agencije?

Kdaj je čas za menjavo (vaše) spletne agencije?

Kdaj je čas za menjavo (vaše) spletne agencije?

Vsi poznamo znani slovenski pregovor »držati se kot pijanec plota«, kajne? Enako bi včasih lahko rekli za marsikatero slovensko podjetje in njihovo spletno agencijo oziroma izdelovalca njihove spletne strani ali trgovine. Vzrok za to je lahko nepoznavanje področja in preprosto zaupanje, da so za svoje spletno mesto našli pravo osebo, ki bo le – to izdelala po najvišjih standardih. Drugi vzrok je lahko strah pred menjavo, bodisi zaradi kompleksnosti spletnega mesta, finančnih razlogov ali kateri drugi razlog.

S slabo spletno stranjo ali trgovino pa si lahko naredimo več škode kot koristi v očeh potencialnih strank, obenem pa izgubimo več, kot bi porabili z najemom strokovnjaka, ki bi spletno mesto uredil vsaj po minimalnih standardih. Seveda ni mogoče urediti oz. popraviti vsakega spletnega mesta, saj so nekatera izdelana z zastarelimi tehnologijami, vsebujejo preveč vtičnikov (koščkov kode, ki omogočajo določene funkcionalnosti), ki povzročajo številne težave po celotnem spletnem mestu ali pa še kaj hujšega, kot so zlonamerne kode, ki lahko škodujejo vašim obiskovalcem, vašim potencialnim strankam. Mnogokrat opazimo, da je tako stran »ugodno« izdelal od sosedovega prijatelja sin, ki je ravnokar začel z izdelavo spletnih trgovin in spletnih strani. Za izdelavo kvalitetne spletne trgovine oz. spletne strani, ki bo vaše podjetje povzdignila na nov nivo in vam omogočila pridobivanje novih kupcev je potrebno veliko znanja in izkušenj iz preteklih projektov, zato je pomembno, da že na začetku poiščemo ustreznega izvajalca oz. digitalno agencijo.

Podjetja se prevečkrat zanašajo na lahkomiselnost, da se bodo njihovi obiskovalci že »znašli« na njihovi spletni strani, četudi se »sem in tja« pojavi kakšna napakica ali pa če kakšen del spletne strani deluje slabše ali pa sploh ne. Nikar se ne zanašajte na to. Slabo spletno mesto lahko povzroči toliko slabe volje pri vaših potencialnih strankah, da ne bodo niti pomislili, da vas kontaktirajo, čeprav ste lahko med boljšimi ali pa celo najboljši na svojem področju.

Zavedamo se, da se vi spoznate na svoje področje, mi pa na svoje. Verjamemo, da bi nam vi svetovali na svojem področju, zato bomo mi svetovali vam na našem. Za vas smo pripravili kratek seznam najpogostejših napak, ki smo jih že večkrat zaznali na različnih spletnih mestih, ki so jih pripravili različni strokovnjaki. V primeru, da boste na svoji spletni strani ali trgovini našli več spodaj naštetih napak, je to lahko zgolj naključje ali pa pokazatelj, da je čas za menjavo partnerja, ki bo skrbel za vašo spletno podobo. Pa si poglejmo nekaj naključno razvrščenih napak, ki se najpogosteje skrivajo na odprtem pred očmi potencialnih strank podjetja:

1. Pomankljivo ali slabo prevedena spletna stran / trgovina

Nič ni hujšega, kot da se na spletni trgovini pojavljajo neprevedene besede kot so »Shop«, »No products in the cart«, »Product has been added to cart«, ipd. Ali pa se na spletni strani pojavljajo besede, kot so »View more«, »Back«, »Continue reading«, itd. Seveda se vsakemu lahko zgodi, da spregleda kakšen prevod pri izdelavi spletne strani ali spletne trgovine, vendar so le – ti prevodi običajno globlje »zakopani« na strani (npr. na strani se zgodi napaka, ki se ne pojavlja pogosto) in ne neposredno pred očmi vaših obiskovalcev. Številne slovenske institucije že dolgo časa opozarjajo, kako prepoznati znake spletnih prevar in kot enega glavnih pokazateljev navajajo slabo slovenščino in pomanjkljivo prevedene spletne strani / trgovine. Več kot je pomanjkljivih prevodov, večji pokazatelj je, da ponudniku ni zaupati.

2. Vaše zunanje povezave se odpirajo v istem oknu

Predstavljajte si, da v vašo poslovalnico vstopi potencialna stranka, ki se zanima za vaše izdelke ali storitve. Vzamete si čas, razložite vse prednosti vašega podjetja, pripravite ponudbo, itd. Na določeni točki pa ugotovite, da boste stranki del svoje storitve / izdelka najlažje razložili tako, da jo pošljete na drugo stran stavbe, kjer si lahko le-to ogleda v živo. Nato pa začnete stiskati pesti, da vaša stranka ne sreča prijatelja, ki ji priporoči drugo konkurenčno podjetje.

Podobna zgodba je s povezavami na vaših spletnih straneh. Le-te so lahko povezave na zunanja spletna mesta, kot so: zakoni ali zakonski členi, zbornice ali društva, priznanja, ki jih je podjetje prejelo, povezana podjetja, vaša socialna omrežja, kot sta Facebook, Instagram in podobni ali pa celo povezava do spletne strani izdelovalca vašega spletnega mesta na dnu strani. Svoje obiskovalce tako pošiljate stran od svojega spletnega mesta in kaj hitro se lahko zgodi, da jih zamoti druga informacija in se ne vrnejo več nazaj na vašo spletno stran.

Ali se na vaši spletni strani pojavaljajo tovrstne povezave, ki vodijo stran od vašega spletnega mesta lahko enostavno preverite tako, da na strani poiščete povezave in kliknete na njih. V primeru, da se povezava odpre v istem spletnem mestu je čas za popravke.

3. Spletna stran ali podstran se odpira 10, 20 ali celo več sekund

Počasno odpiranje strani je verjetno eden izmed največjih dejavnikov, ki povzroča odhod potencialnih strank iz spletne strani. Predstavljajte si, da se zanimate za izdelek / storitev podjetja, znotraj delovnika podjetja se odpravite do poslovalnice, njihov predstavnik pa vas nekaj minut ne spusti skozi vrata poslovalnice. Po nekaj minutah vas predstavnik končno spusti skozi vrata, nato pa vas ob vsakem vašem vprašanju prosi za nekaj minut časa za razmislek. Na spletu so sekunde enake minutam, vaši obiskovalci pa niso pripravljeni čakati.

Spletno mesto vam omogoča, da brez večjih dodatnih stroškov nudite informacije svojim strankam 24 ur na dan, vse dni v letu, dovolite jim, da jih pridobijo hitro in enostavno. Razlogov za počasno nalaganje spletnega mesta je lahko več – od vtičnika, ki upočasnjuje stran do slabega strežnika. Seveda se na vsakem spletnem mestu kdaj zgodi, da pride do zastoja, vendar naj bo to izjema in ne pravilo. Kljub temu, da se že vsi dobro zavedamo pomena hitrosti spletne strani, še vedno velikokrat naletimo na strani, ki se nalagajo 10, 20 ali celo več sekund.

4. Pomanjkanje kontaktnih podatkov

Veliko spletnih mest ima svoje kontaktne podatke objavljene le na eni podstrani ali pa celo omogoča le en način kontakta s podjetjem (npr. kontaktni obrazec). Tovrstni način včasih deluje kot igra lov za zakladom, le da v tem primeru obiskovalci iščejo (in klikajo), kako priti v stik s podjetjem. Niso vsi vaši obiskovalci vešči uporabe spleta, zato so morda obiskali vašo spletno stran z namenom pridobitve kontakta, na katerega se lahko obrnejo za dodatne informacije.

Zavedamo se, da niso vsa povpraševanja dobičkonosna in včasih le kradejo čas vašim zaposlenim za pridobivanje brezplačnih informacij, a kljub temu je priporočljivo objaviti telefonsko številko in elektronski naslov ter omogočiti kontakt / povpraševanje preko kontaktnega obrazca. Kontaktni podatki naj bodo vidni na več mestih, kot na primer na vrhu strani (v glavi), na dnu strani (v nogi), meniju in še kje drugje. Omogočite svojim obiskovalcem, da vas kontaktirajo hitro, saj ne iščejo vsi le brezplačnih informacij.

5. Klik na elektronski naslov ali telefonsko številko ne naredi ničesar

Minili so časi, ko smo odprli telefonski imenik, vzeli svinčnik in papir, prepisali telefonsko številko in se odpravili k stacionarnemu telefonu, da kontaktiramo podjetje. Vedno večji je delež iskanja informacij preko mobilnih telefonov, ki omogočajo, da z enim pritiskom na gumb / številko že kličemo predstavnika vašega podjetja. Prav tako je mogoče, da le z enim klikom prenesemo telefonsko številko iz namiznega / prenosnega računalnika neposredno na mobilni telefon in opravimo klic. Velikokrat naletimo na spletna mesta, ki imajo objavljen elektronski naslov / telefonsko številko in obenem zahtevajo od nas, da le-to ročno prenesemo v svoj mobilni telefon ali program za pošiljanje elektronske pošte.

Ali vaši kontaktni podatki omogočajo klic / sporočilo z le enim klikom lahko enostavno preverite tako, da poiščete vse telefonske številke ali elektronske naslove na svoji spletni strani in kliknete na njih. V primeru, da se ne zgodi nič potem je vaš priljubljeni spletni partner spustil enega ključnih elementov dobre spletne strani.

6. Elementi na strani se prekrivajo ali pa do njih sploh ni mogoče priti

Prekrivanje elementov se največkrat zgodi pri manjših zaslonih, kot so tablice ali mobilne naprave. Na večjih zaslonih so vsi elementi strani poravnani, z zmanjševanjem pa se začnejo prekrivati in do njih ni več mogoče dostopati. Spletne strani vsebujejo veliko elementov, od funkcionalnih do zakonsko obveznih in včasih je potrebno veliko potrpežljivosti ter iznajdljivosti, da so le-ti vidni na različnih velikostih zaslonov. Najbolj pogost primer prekrivanja elementov je gumb za dostopanje do nastavitev piškotkov (običajno fiksno umeščen na dnu strani) in vtičnik za pogovor s svetovalcem (prav tako na dnu strani). Na večjem zaslonu je prvi umeščen levo spodaj in drugi desno spodaj, na mobilnem telefonu pa en čez drugega. To je le eden izmed primerov prekrivanja, ki od vaših obiskovalcev terja veliko mero iznajdljivosti za dostop do funkcionalnosti, ki se prekrivajo.

7. Ob (prvem) obisku se prikaže pojavno okno, ki pa ga nikakor ni mogoče zapreti

Pojavna okna so odličen pripomoček za privabljanje pozornosti vaših obiskovalcev k novostim, akcijam in drugim promocijam, vendar pa lahko hitro postanejo moteči faktor za normalno uporabo vaše strani. Ponovno se težava pojavi predvsem pri manjših zaslonih, kjer pojavno okno zasede celoten ekran. Pojavna okna imajo velikokrat gumb za zapiranje pozicioniran v zgornjem desnem kotu ali pa ga celo nimajo, saj je pri večjih zaslonih dovolj prostora za klik izven okna, s čimer se okno zapre. Na manjših zaslonih pa je tega prostora zelo malo ali pa ga celo ni, gumb za zapiranje pa je ostal zgoraj desno, izven vidnega polja. V takih primerih lahko le držimo pesti, da je pojavno okno nastavljeno na enkratni prikaz (brez klika na zapiranje) in iznajdljivost uporabnika, da stran ponovno naloži. Verjetno se strinjate, da omenjeno povzroči veliko nejevolje pri vaših obiskovalcih strani.

8. Na vaši spletni strani / trgovini ni povezav do vaših profilov na socialnih omrežij

Aktivna prisotnost na socialnih omrežjih zahteva tako veliko truda in angažiranosti kot tudi finančne vložke, vaš spletni partner pa se je odločil, da povezave do vaših profilov na socialnih omrežjih niso pomembne. Vaše spletno mesto in socialna prisotnost ni enosmerna cesta – vaši obiskovalci vas bodo že poiskali na socialnih omrežjih preko iskalnika na omrežju. Umestitev povezav do vaših profilov na socialnih omrežjih je najcenejša možna oblika pridobivanja novih sledilcev, ki so že izkazali interes za vašo ponudbo z obiskom vaše spletne strani. Povezave do socialnih omrežjih se običajno umestijo v glavo ali nogo spletne strani v obliki logotipov socialnih omrežij, seveda pa je pri tem potrebno povezave nastaviti, da se odpirajo v novem oknu, kot že predhodno omenjeno.

9. Glava vaše strani vsebuje več kot 1 logotip / blagovno znamko

Veliko podjetij ima v lasti različne spletne strani, blagovne znamke ali pa so za svoje delo prejeli kakšne nagrade, s katerimi se želijo nemudoma pohvaliti svojim obiskovalcem. Običajno je to posledica želje predstaviti vse naenkrat, kar pa lahko doseže ravno obratni učinek – zmedo pri obiskovalcu, na kateri spletni strani se nahaja. Umeščanje različnih logotipov na vrhu strani povzroči tudi pokrivanje prevelikega vidnega polja strani na manjših zaslonih, npr. visoki logotipi, ki na mobilnih napravah pri pomikanju po strani ostanejo pritrjeni na vrhu in s tem prekrijejo več kot tretjino vidnega polja strani. Obiskovalec strani je prispel na vašo spletno stran z določenim namenom in morda mu je na samem začetku bolj pomembna vsebina trenutne strani in ne komplementarne storitve / blagovne znamke, ki jih še nudi vaše podjetje. Povezovanje vaših (različnih) blagovnih znamk / spletnih strani je pomembno z vidika optimizacije spletnih strani, vendar mora biti le-to umeščeno na uporabniku prijazen način, ki ne odvrača pozornosti obiskovalca ali mu celo onemogoča normalno uporabo obiskane strani.

10. Poleg URL naslova se prikazuje napis »Povezava ni varna« (npr. Google Chrome)

Razlogov za prikazovanje napisa Povezava ni varna (ang. Not secure) ob URL naslovu (običajno v brskalniku Google Chrome) je lahko več. Najbolj pogost razlog je, da podjetje že dolgo časa ni kontaktiralo razvijalca svoje spletne strani, kateri pa prav tako že nekaj let ni obiskal spletne strani, ki jo je izdelal za vas. Ali pa je podjetje pred kratkim naročilo izdelavo nove spletne strani, njihov razvijalec, ki je pred kratkim vstopil v svet izdelave spletnih strani pa na žalost še ni slišal za izraz SSL certifikat. V primeru, da se na vaši strani pojavlja omenjeni napis ali pa se pred vstopom na spletno stran izpiše napis, da je obisk strani škodljiv za računalnik uporabnika in je potrebno za nadaljevanje na nezaščiteno spletno stran dodatno potrditi, potem bo potrebno na vašo spletno mesto namestiti (brezplačni) SSL certifikat.

11. Na integriranem Google zemljevidu vaše lokacije se izpisuje napis »For development purposes only«

Razlogi za to so podobni kot v prejšnji točki, Google je namreč v vmesnem času spremenil pravila za prikazovanje lokacije na Google zemljevidih, ki so integrirani v spletne strani. Po novem je potrebno za uspešno prikazovanje integriranega Google zemljevida vnesti plačilno sredstvo, ne glede na to, da Google še vedno brezplačno omogoča 100.000 prikazov na mesec. Število brezplačnih prikazov (oz. klicev v Google API) zadošča za večino klasičnih spletnih strani / trgovin, ki z Google zemljevidi svojim uporabnikom prikazujejo lokacijo podjetja oz. poslovalnic.

12. Kompleksen navigacijski meni

Podjetja, ki imajo veliko izdelkov ali storitev, morajo poiskati uporabniku prijazen način za enostavno predstavitev svoje ponudbe. Ponudbo izdelkov in / ali storitev je potrebno kategorizirati, vendar največ na 2 do 3 nivoje (primer: kategorija 1 -> podkategorija 2 -> podkategorija 3). V primeru potrebe po dodatnih nivojih je uporabniku bolje ponuditi možnost filtriranja z dodatnimi atributi znotraj posamezne kategorije. Težava kompleksnih navigacijskih menijev se bolj pogosto pojavlja pri spletnih trgovinah, vendar se lahko pojavi tudi pri predstavitvi ponudbe storitev podjetja na klasičnih predstavitvenih spletnih straneh. Bolj kot poenostavimo meni, enostavneje bodo vaši obiskovalci prišli do pravih informacij, ki jih iščejo in potrebujejo.

13. Konkurenčna spletna stran ima enak izgled

Za izdelavo spletnih trgovin / spletnih strani se večinoma uporabljajo predpripravljene predloge oziroma tako imenovane teme, s čimer prihranimo čas in denar. Od razpoložljivega proračuna pa je odvisno v kolikšni meri bo stran prilagojena grafični podobi podjetja. Pri izdelavi spletnih strani in trgovin velja preprosto pravilo »Malo denarja, malo muzike«, zaradi česar so različne spletne strani velikokrat enake oziroma zelo podobne. Na vsake toliko časa pa pridemo v stik s potencialno stranko, pri kateri ugotovimo, da bi glede na višino investicije v izdelavo spletne strani le – ta morala biti močno prilagojena podobi podjetja temu pa na žalost ni tako. Razlogi za to so lahko različni, od zahtev po določeni specifični funkcionalnosti v ozadju spletne strani, ki je zahtevala večino porabljenega proračuna pa vse do preprostega dejstva, da ni vse zlato kar se sveti.

Pri izdelavi spletne strani so velikokrat potrebni kompromisi, najbolj pomembno pa je, da za izdelavo svoje spletne strani izberete pravo osebo, ki vas bo vodila pri izboru ustreznih funkcionalnosti za vašo spletno stran in ne le porabljala vašega razpoložljivega proračuna za vsako funkcijo, ki se na prvi pogled zdi, da jo nujno potrebujete. Pravi partner bo za vašo spletno podobo poizkušal razumeti potrebe vašega podjetja, vam svetoval glede na izkušnje iz preteklih projektov drugih naročnikov in vas usmerjal pri sklepanju kompromisov za kvalitetno spletno prisotnost.

14. Košarica v spletni trgovini ima življenjsko dobo 1 ali 2 uri

Velikokrat pozabljena zelo pomembna nastavitev spletne trgovine je življenjska doba košarice. Se vam je že kdaj zgodilo, da ste se odločili za nakup v določeni spletni trgovini, si vzeli čas in izbrali željene izdelke, nato pa ste zapustili stran in se čez nekaj časa vrnili vaša košarica pa je bila že prazna? Govorimo o tako imenovani življenjski dobi košarice, ki določa, koliko časa izbrani izdelki potencialnega kupca ostanejo shranjeni v njegovi košarici. Vsaka spletna trgovina ima drugačne kupce in čas obstojnosti košarice je odvisen predvsem od časa, ki ga potrebuje povprečni kupec podjetja, da prehodi pot od prvega izdelka v košarici do uspešno oddanega naročila. Lahko je to nekaj ur, do nekaj dni, nedvomno pa je 1 do 2 uri prekratek čas košarice in lahko povzroči veliko nejevolje pri potencialnih kupcih, saj morajo le – ti ponovno poiskati vse izdelke in jih dodati v košarico. Predstavljajte si, da obiščete živilsko trgovino, 2 uri nabirate vaše priljubljene izdelke, medtem ko gledate stran pa vam zaposleni odpelje voziček neznano kam. Se boste vrnili v tako trgovino?

Podobno situacijo lahko najdemo tudi pri klasičnih spletnih straneh, na primer pri raznih pojavnih oknih, ki promovirajo določen izdelek / storitev podjetja, obvestilih o uporabi piškotkov na spletni strani in podobno. Tudi v tem primeru govorimo o življenjski dobi, ki lahko povzroči, da mora obiskovalec večkrat zapreti eno in isto pojavno okno. Povprečen obiskovalec bo nekajkrat zaprl pojavno okno, nato pa zapustil vašo spletno stran, brez da bi pridobil informacije, ki jih je iskal. Mislite, da se bo obiskovalec vrnil še kdaj na vašo spletno stran?

15. Se vaša spletna agencija ali izdelovalec vaše spletne strani ne odziva?

Naša zadnja točka morda ni neposredno povezana z najpogostejšimi napakami na spletnih straneh, je pa eden izmed glavnih pokazateljev, da je čas za menjavo vašega spletnega partnerja.

Razlogov za neodzivnost vašega spletnega partnerja je lahko več, vse od pomanjkanja časa, zaradi prevelikega števila projektov do neznanja za rešitev specifične problematike vašega spletnega mesta. Velikokrat se na nas obrnejo podjetja, ki na odziv izdelovalca njihove spletne strani čakajo po več dni ali celo tednov, mesecev. Seveda ni vsaka problematika rešljiva v nekaj minutah ali urah, vendar je za zadovoljne obiskovalce vaše spletne strani pomemben hiter odziv in prava rešitev. Bodisi začasen izklop določene funkcionalnosti, ki moti normalno uporabo spletnega mesta ali pa določitev ustreznega časovnega okvirja potrebnega za razvoj nove funkcionalnosti spletnega mesta.

Pravi spletni partner se zaveda, da je njegov uspeh odvisen od uspeha njegovih naročnikov – bolj, kot je uspešna vaša spletna prisotnost, bolj bo uspešen vaš spletni partner. Dobra spletna podoba se ne zgodi čez noč in zahteva dolgoročno sodelovanje naročnika in njegovega spletnega partnerja ter hiter odziv na spreminjanje potreb podjetja oziroma trga, na katerem podjetje deluje.

Je (že) čas za menjavo?

Včasih je veljalo pravilo, »če nimaš spletne strani, ne obstajaš«. Danes to pravilo še vedno obstaja, vendar si lahko v poplavi spletnih mest s slabo spletno stranjo / trgovino ustvarimo več škode kot pa koristi. Bolje se je predstaviti z manjšim in kvalitetno izdelanim spletnim mestom, ki vsebuje ključne informacije za vaše potencialne stranke, kot pa z obsežnim in počasnim spletnim mestom, ki vsebuje veliko informacij, slabo zasnovano navigacijo / meni in številne pomanjkljive prevode. Učinkovita spletna predstavitev pusti dober vtis na obiskovalcu, ki ga ne pozabi niti po tem, ko zapusti vaše spletno mesto ali pa ga celo prepriča že na samem začetku, da stopi v stik z vami ali uspešno odda spletno naročilo.

Danes cilj spletne prisotnost ni več zgolj imeti spletno stran / trgovino, temveč prepričati vašega obiskovalca, da postane vaša dolgoročni kupec. Vsi naši sestanki s potencialnimi naročniki se zato vedno začnejo z osnovnim, a ključnim vprašanjem: »Kaj je cilj vaše spletne strani / trgovine?«. Določitev pravega cilja spletnega mesta nam tako ne omogoča le vzpostavitev učinkovite spletne prisotnosti našega naročnika, temveč tudi spremljanje doseganja zastavljenih ciljev in morebitne prilagoditve spletne strani za dolgoročni uspeh naročnikove prisotnosti na spletu. V primeru, da ste pri branju našega prispevka in pregledu vašega spletnega mesta zaznali več naštetih težav, potem bi bil morda (že) čas za menjavo vašega spletnega partnerja. Odločitev, ali se boste držali vašega spletnega partnerja, »kot pijanec plota« je seveda vaša, nič pa vas ne stane, da nas kontaktirate in preverite, ali vam bolj ustreza naš pristop in način dela. Nikoli ne veste, morda pa vam bomo všeč in bomo skupaj zgradili (še bolj) učinkovito spletno prisotnost vašega podjetja.

Ste pripravljeni, da začnemo skupni projekt?

Pošljite nam sporočilo in potrudili se bomo, da vas kontaktiramo v najkrajšem možnem času

Deli s prijatelji